10 kwietnia 2010

#7 - Flatbread

Flatbread z grzybami poku (shitake), mozzarellą, pomidorem i oregano

Składniki:

· Chlebek naan
· Grzyby poku (suszone)
· Mozzarella
· Pomidory
· Oregano (świeże)
· Szalotka
· Czosnek
· Masło
· Oliwa
· Sól
· Pieprz

Grzyby namoczyłem w gorącej wodzie, dokładnie tak jak wszystkie suszonki. Po ok. 20 min. odsączyłem je i zachowałem trochę płynu. Na rozgrzanej oliwie zeszkliłem drobno posiekaną szalotkę z czosnkiem i dodałem kapelusze grzybów przekrojone na pół. Po chwili dolałem zachowany płyn i pozwoliłem mu odparować. Następnie dołożyłem łyżkę masła i jeszcze chwilę dusiłem, aż grzybki zmiękły. Zbyt długo duszone robią się twarde. Doprawiłem solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Miała być to konfitura z pomidorów, ale były tak drogie, tak soczyste i tak smaczne, że zrezygnowałem. Pokroiłem je w plasterki, podobnie jak mozzarellę. Na przekrojonym chlebku ułożyłem warstwę sera, pomidorów i grzybów. Wszystko wykończyłem dużą ilością świeżego oregano. Całość przykryłem drugą połówką chlebka, delikatnie skropiłem wodą i zapiekałem w piekarniku, aż ser się rozpuścił, a chlebek zarumienił. Gotowe! Smacznego!


Flatbread z grillowaną polędwicą wieprzową, kapustą czerwoną, kukurydzą i mozzarellą

Składniki:

· Chlebek naan
· Polędwica wieprzowa
· Kapusta czerwona
· Kukurydza
· Mozzarella
· Oliwa
· Sos bbq (ja użyłem Hong Kong Wok – Kuchnie Świata)
· Sól
· Pieprz
· Sos miętowy

Polędwicę pokroiłem na plastry o grubości ok. 2 cm, posmarowałem oliwą i grillowałem na mocno rozgrzanej patelni grillowej, po ok. 3 minuty z każdej strony. Oprószyłem solą i pieprzem.
Kapustę bardzo drobno posiekałem. Mozzarella ponownie pokrojona w plastry.
Na połówce chlebka ułożyłem ser, kukurydzę i plasterki soczystej polędwicy. Mięso posmarowałem sosem. Jest gęsty i słodkawy. W jego składzie są m.in. daktyle. Sosy bbq lub winne też będą idealne. Na koniec rozsypałem kapustę, przykryłem chlebkiem, kilka kropel wody i do pieca! Serwowałem z sosem miętowym. Pycha! Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz